fredag 15 augusti 2014

20.000 och Tjyvjävlar .

Hörni ...vad häftigt . Häromdagen passerade räkneverket 20.000 besökare på min blogg ..tjugotusen stycken som läser min blogg ..skithäftigt tycker jag ...nu är det väl inte 20.000 st olika personer, utan ofta samma personer som kollar varje dag om jag skrivit nåt nytt, hittat nåt annat ställe eller bara lagt upp några nya bilder . Jag tycker det är grymt kul att ni vill ta er tid att läsa mina skriverier, och är er mycket tacksam .
Hur går det nu med fisket i Åredalen då ...jo, det är inte bara naturälskande Fiskare som besöker våra fina fiskeplatser, som vi dessutom lägger ner mycket tid och möda på för andras skull . Det har visat sig att Tjyvjävlar och annat löst folk besöker oss, och de har tagit sig tid att bryta upp alla fiskekorts automater som hör till ÅFSF, i Tegefors, Ullådalen och Gevsjön .
Mycket slit och bök måste det ha varit, för de är rejält byggda i kraftig plåt, samt fastgjutna i marken .
Efter mycket slit och möda så har de lyckats komma över ett par futtiga hundralappar ur skåpen, för vi tömmer ju dessa automater på pengar med täta mellanrum . Stackars små lortiga själar som måste göra sig sån möda för några småkronor, de kan inte ha något bra liv ...tycker mest synd om dem ..Tjyvjävlarna .
Resultatet blir att vi övergår till SMS-fiskekort i framtiden, mycket enklare och inga kontanter att hantera .

Fisket i övrigt börjar återhämta sig efter värmen som lamslog större delen av allt fiske under sommaren . Kallare vatten nu och hungrig fisk . Det närmare sig även lektid för Öringen, så de som känns tjock på rom i magen släpper jag mer än gärna tillbaka . Har ju som sagt flugfiskat mer och mer på sista tiden och det blir mycket Catch n`release då de valt min Elk hair caddie . Den flugan har för övrigt blivit min favorit .
Ha det bra, och glöm inte att stanna upp och njuta av den vackra fjällvärlden vi har . Passa på att andas in den friska luften och ta er även tid att koka lite kaffe ...du vet aldrig vem som kan dyka upp bakom buskarna när doften sprids längs älven ..vi kanske ses . Åke

2 kommentarer:

  1. Grattis till de 20 000 besöken och fler lär det bli, då du är en mycket bra och underhållande skribent :-)

    SvaraRadera