onsdag 25 april 2012

Tossön och sommardäck.

Då var sommardäcken på plats, 3000 kr för fyra begagnade kompletta hjul på Blocket, tre dagar tog det för Bussgods att leverera från Sandviken och hem till gården i Duved, klart godkänt tycker jag .
Man kan verkligen göra klipp på nätet, och jag som inte gillar nätfiske :)
Dessa skall förhoppningsvis klara sommarens påfrestningarna på diverse suspekta skogsvägar, i jakten på Västjämtlands alla fiskevatten .

Sysslan idag bestod annars av att vara hundvakt åt en liten Chin shih tzu, som är bästa vän med våran lilla korsning av Dvärpudel och Cocker Spaniel, de trivs bra ihop och hittar på massa hyss .
Vi passade på att besöka Tossön idag, med upptäcksfärd i tallskogen och plaskande i solvärmt vatten .

Tossön ligger i sjön Liten som bland annat håller fint bestånd på stor Insjö-Öring .
Här har även tagits rekordfisk a`la Kanadaröding på 10 kg, med djuprigg från båt iofs . 
Så här i början på sommaren är Gäddorna på hugget, men även annan fin fisk kan ju hugga .
Här är det fiskekort som gäller och det köper man vanligtvis på OK/Q8 i Järpen ca: 1km därifrån .
Jag passade på att gå ett varv runt ön, över släta runda stenar på stränderna och i en del vikar med fin sand, solen sken och skogen luktade gott . Kan verkligen rekomendera ett besök hit . 
Ja, här är jag övertygad om att jag provar lite fiske inom kort, kanske redan nästa vecka .

Här följer lite bilder från Tossön :











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar